wtorek, 22 maja 2012

Najciekawszą częścią otaczającego nas świata jest jego zmienność i różnorodność

Najciekawszą, według mnie, częścią otaczającego nas świata jest jego zmienność i różnorodność. W dzieciństwie zaszczepiono we mnie pasję poznawania przyrody i ta pasja skierowała mnie najpierw na studia zootechniczne a później biotechnologiczne. Obecnie moje zainteresowania zootechniczno - biotechnologiczne są ukierunkowane na żywienie zwierząt - szczególnie na wpływ pasz z roślin modyfikowanych na zwierzęta oraz zdolności adaptacyjne zwierząt do różnych warunków środowiska w jakim się znajdują.

Na zwierzętach świat się jednak nie kończy, ostatnio zaczęłam zdobywać wiedzę na temat hodowli roślin, a dokładniej wybranych gatunków drzew. Rozpoczęłam hodowlę drzewek bonsai i bez dokładnej znajomości gatunku, który się hoduje nie ma co liczyć na sukces (zresztą dotyczy to wszystkich organizmów żywych). Bonsai to sztuka hodowli miniaturowych drzewek pochodząca ze starożytnych Chin, jednak obecnie kojarzone są głównie z Japonią. Zanim moje drzewka zaczną chociaż przypominać bonsai minie kilka(naście) ładnych lat. Ale w życiu czasami trzeba być cierpliwym. Podczas oczekiwania na odpowiednią porę do przesadzenia, cięcia czy drutowania roślinki można szlifować znajomość języków obcych. W moim przypadku jest to głównie język angielski, powoli jednak poznaję również tajniki języka japońskiego (głównie w mowie). Inną formą umilania czasu jest fotografia, głównie przyrody i otoczenia. Jak widać mam dość szerokie zainteresowania... obecnie, ponieważ w przyszłości mogą one się zmienić, w końcu świat się zmienia, a ja znam dopiero jego kawałek.
Magdalena Waszkiel (studentka biotechnologii)
e-portfolio: http://mwaszkiel.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz