środa, 23 maja 2012

Nadążyć w ewolucyjnej walce o byt, czyli o statusie młodego badacza

Jestem absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz za niedługo także Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Interesuje i porusza mnie wiele rzeczy, ale w szczególności spędzanie czasu z bliskimi osobami oraz twórcze planowanie i prowadzenie naukowych badań geobotanicznych i filozoficznych. Poza tym lubię się bić (na treningach bokserskich), lubię dobrze jeść i pić (w dobrym towarzystwie) i podróżować (po kraju ojczystym i Europie). Staram się także pielęgnować, ważne dla mnie, katolickie praktyki religijne.

Bywały czasy, kiedy pisywałem wiersze, malowałem i szkicowałem, grałem na gitarze i djembe, niestety aktualnie na to wszystko już nie mogę sobie pozwolić, miast tego zatroskany o swoją przyszłość zawodową i zajęty trudną sztuką utrzymania się przy jednoczesnej satysfakcji z pracy, muszę precyzyjnie gospodarować czasem aby nadążyć za innymi badaczami w ewolucyjnej walce o byt, czyli o status badacza :) …

Nie znam się zupełnie na polityce, biznesie i gospodarce, ale znam się co nieco na roślinach leśnych, bagiennych i wodnych, problemach ochrony przyrody oraz metodologii i filozofii nauk przyrodniczych. Potrafię odkrywać problemy, obserwować, zbierać, analizować, dyskutować, referować, publikować, popularyzować, organizować, współpracować, prowadzić zajęcia… Sądzę, że jeśli ktoś mniema, że można lub należy oddzielać dziedziny filozofii i nauk „ścisłych”, powinien liznąć ich obu a szybko pozbędzie się takich złudzeń. 

Marzę o odnalezieniu się w zawodzie naukowca (przyrodnika lub filozofa, a najlepiej badacza transdyscyplinarnego). Lada moment przestanę otrzymywać stypendia za swoją pracę naukową i czeka mnie konieczność podjęcia jakiejś pracy zarobkowej. Nie tracę nadziei, że będzie to praca „w zawodzie”, więc jeśli ktokolwiek widział, ktokolwiek wie… to proszę o kontakt (e-potrfolio).

Adam Paweł Kubiak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz