czwartek, 5 stycznia 2017

Kawałek Francji w Olsztynie... w czasie Nocy Biologów 2017


Zapraszam Was na spacer po miasteczkach i prowincji Francji. Jako studentka kierunku dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie odbyłam staż we Francji, który został zorganizowany przez Stowarzyszenie Francja-Polska w Indre (Association France-Pologne de l'Indre), przy współpracy UWM w Olsztynie.

Dzięki odbytej praktyce we Francji mogłam poznać kulturę i sztukę francuską, pracę w ogrodzie biologicznym, poglądy na temat ekologii i zdrowego odżywiania. To wszystko pozwoliło mi szerzej i jeszcze bardziej pozytywnie spojrzeć na świat. Poznałam przeróżne smaki i zapachy. Smak sera jest wprost proporcjonalny do zapachu. Im bardziej intensywne jest to pierwsze – tym lepiej ser smakuje. Nie ma siły – dobry „fromage” musi wyeskponować swoją obecność. Mi to zupełnie nie przeszkadza - tym bardziej, że w walizce przewiozłam 3 kg sera - a co niektórzy myśleli, że śmierdzące skarpety. Sery - pycha! Wina - i to ekologiczne - pycha! Jedne z francuskich ciasteczek na deser, krucha tarta, w środku przepyszny karmel a na wierzchu przepyszna czekolada - pycha! To wszystko łączy się w jedno "niebo w gębie".

W czasie swojego wystąpienia opowiem o:

  • łzach w katedrze - inspiracji przyrodą 
  • wolniejszym tempie życia 
  • miłości do ziemi 
  • wspaniałych ludziach 
“Spacer po Francji” będzie składał się z prezentacji multimedialnej i wystawy fotograficznej. Serdecznie zapraszam... Noc Biologów, Wydział Biologii i Biotechnologii, Collegium Biologiae, aula ul. Oczapowskiego 1, 13 styczniań 2017 r. godz. 16.00.

Anna Wopjszel










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz