poniedziałek, 2 stycznia 2017

Ciekawostki z życia chrząszczy wodnych (żywa książka w Noc Biologów)

W czasie Nocy Biologów 2017 (zobacz cały program) po raz pierwszy przedstawimy "Żywą książkę popularnonaukową". To forma konsultacji i dyskusji naukowej z elementami kawiarni naukowej. Oto jedna z propozycji.
*  *  *

Podczas spotkania zainteresowani słuchacze poznają ciekawe aspekty z życia jednej z najliczniejszych grup owadów wodnych – jak się poruszają, jak oddychają, co jedzą, kiedy śpią, jak opiekują się potomstwem. Można będzie obejrzeć pod mikroskopem eksponaty różnych gatunków, w tym bardzo cennych przyrodniczo, a także zapoznać się ze sposobami oznaczania gatunków.

Joanna Pakulnicka



Miejsce: Plac Łódzki 3, sala 316, godz. 15.00-18.00,
rezerwacja miejsc: joanna.pakulnicka@uwm.edu.pl, tel. 505182159

Sylwetka autorki:

Od 20 lat moje życie zawodowe związane jest ze środowiskiem akademickim, początkowo WSP w Olsztynie, a następnie UWM. Obecnie jestem adiunktem w Katedrze Ekologii i Ochrony Środowiska Wydziału Biologii i Biotechnologii. Jestem hydrobiologiem, a moje badania naukowe dotyczą taksonomii, systematyki, genetyki, biologii i ekologii owadów wodnych, a zwłaszcza chrząszczy zasiedlających różnorodne środowiska wodne.

Przez wiele lat poznawałam faunę chrząszczy oraz mechanizmy jej funkcjonowania zarówno w jeziorach, drobnych zbiornikach wodnych, rzekach, jak również zbiornikach powyrobiskowych. W badaniach terenowych często uczestniczyli też moi studenci, autorzy późniejszych prac dyplomowych, którzy nie tylko swoją pomocą i pracowitością, ale też otwartością i kreatywnością sprawiali, że moja praca dawała mi coraz więcej radości i satysfakcji.

Swoje pasje naukowe staram się także zaszczepić młodzieży szkół podstawowych, gimnazjalistom oraz licealistom w ramach Olsztyńskich Dni Nauki, Nocy Biologa oraz Europejskiej Nocy Naukowca. Prowadzę zajęcia dydaktyczne z przedmiotów: ekologia, makroekologia, ekologia jezior, ekologia rzek i źródeł, ćwiczenia terenowe, ochrona środowiska, autoprezentacja, ekologia i ochrona środowiska, bezkręgowce chronione, statystyka na kierunku biologia, biotechnologia oraz mikrobiologia.

Joanna Pakulnicka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz