poniedziałek, 2 listopada 2015

Zwolnijmy (w edukacji) - potral Edu-news

"Zwolnijmy! - apeluje kanadyjski dziennikarz i edukator Carl Honore i jego apel jest skierowany do rodziców, ale także do szkoły. Zacznijmy edukację smakować, celebrować, gdyż więcej się nauczymy ucząc się powoli niż przeskakując z tematu na temat. Przesłanie to można chyba polecić także politykom, aby zanim zaczną kolejną rewolucję w oświacie, rzetelnie przyjrzeli się rzeczywistym potrzebom szkół, uczniów, rodziców i nauczycieli. Naprawdę, ostatnią rzeczą, której potrzebujemy w szkołach jest kolejne wielkie zamieszanie i bałagan."

Portal Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji, zarówno kierowany do rodziców, jaki i do nauczycieli oraz uczelni wyższych. "Edukacja chyba jest potwornie nudna, nie da się o niej często pisać i mówić. To zapewne dlatego tak rzadko w mediach można znaleźć pozytywne informacje o zmianach w świecie edukacji, które dokonują się przecież na naszych oczach pod wpływem czynników politycznych, społecznych, gospodarczych i technologicznych (negatywnych jet znacznie więcej). Edukacja jest też chyba ważna tylko raz na cztery lata, przy okazji wyborów. Wtedy nagle wszyscy politycy przypominają sobie, że są szkoły, że jest armia wyborców - nauczycieli, że są rodzice dzieci, które chodzą do szkoły, a zatem trzeba pokazać, jak to nasz program polityczny wspaniale rozwinie polską edukację. Odkopują wtedy najdziwniejsze i najbardziej utopijne pomysły, próbując dowieść, że w edukacji jest źle i że mają cudowne lekarstwo na wszelkie jej bolączki.
Nie zgadzamy się z takim podejściem. Edukacja jest ciekawa i edukacja jest ważna na co dzień, jest bowiem procesem, który (globalnie ujmując) zaczął się tysiące lat temu i trwa nieustannie. I nie ma końca, bo świat ciągle jest w ruchu, zmienia się, więc trzeba się go uczyć na nowo. Edukacja jest obecna w życiu każdego z nas od poczęcia aż do śmierci, chociaż nie zawsze sobie to uświadamiamy."
więcej o misji portelu - http://www.edunews.pl/misja


(Zrzut ekranu)

O czym można przeczytać na początku listopada:

Dla nauczycieli z województw lubelskiego i śląskiego - po sukcesie szkoleń TIK dla nauczycieli, które zorganizowaliśmy właśnie w Poznaniu, zapraszamy na kolejne warsztaty dla nauczycieli w Lublinie (20-21.11) i Katowicach (27-28.11). Więcej informacji i formularz rejestracji na: http://www.edunews.pl/wydarzenia.  
Chcemy pokazywać, jak nauczyciele zmieniają polską szkołę. Zapraszamy nauczycieli do wypowiedzi w akcji ZWYKLI-NIEZWYKLI NAUCZYCIELE. Jesteśmy pewni, że w szkołach uczy wielu wspaniałych nauczycieli, o których sukcesach zbyt rzadko słyszymy. Na naszym Facebooku prezentujemy sylwetki takich nauczycieli - tutaj więcej informacji https://www.facebook.com/edunews/posts/10153403591022248.

ZAPRASZAMY DO LEKTURY:
@ NAUCZYCIEL NAPRAWIA ŚWIAT
Jakub Niewiński został laureatem Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, która jest przyznawana jest nauczycielom i nauczycielkom uczącym w duchu tolerancji, otwartości i równości. Nagrodę od dziewięciu lat przyznają Centrum Edukacji Obywatelskiej i Stowarzyszenie Dzieci Holocaustu (Artykuły).
http://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/projekty-edukacyjne/3252-nauczyciel-naprawia-swiat

@ UWOLNIJ SIĘ OD ZACHCIANEK
Dzisiaj ostatni dzień października, czyli Światowy Dzień Oszczędzania – warto zatem na chwilę zatrzymać się i zastanowić, czy z naszym budżetem domowym jest wszystko w porządku, czy nie wydajemy zbyt wiele na rzeczy mało istotne oraz czy w ogóle coś oszczędzamy! Niewiele osób jest świadomych tego, że w Europie święto to obchodzone jest już od 1924 roku (Artykuły).
http://www.edunews.pl/edukacja-na-co-dzien/edukacja-konsumencka/3251-uwolnij-sie-od-zachcianek

@ CZY RZECZYWIŚCIE STUDENTÓW JEST MNIEJ?
Coraz częściej można słyszeć o mniejszej liczbie studentów na polskich uczelniach, o dziurze demograficznej, która pustoszy sale wykładowe i sprawia kłopoty finansowe wielu uczelniom. Ale napiszę przewrotnie - studentów wcale nie jest mniej, może nawet więcej. I postaram się to uzasadnić (Projekty).
http://www.edunews.pl/system-edukacji/uczelnie/3250-czy-rzeczywiscie-studentow-jest-mniej

@ SZTUKA W SZKOLE
Edukacja i sztuka muszą się wzajemnie przenikać i uzupełniać. Uprzejmie zapraszamy do udziału w kolejnej konferencji z cyklu „Sztuka edukacji”, tym razem pt. „Sztuka w szkole. Konieczności, możliwości, potrzeby”, mającej na celu refleksję nad rolą sztuki w edukacji szkolnej. Poprzednie spotkania odbyły się w Galerii Arsenał w Białymstoku i Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie (Projekty).
http://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/projekty-edukacyjne/3249-sztuka-w-szkole

@ WIDOCZNE UCZENIE SIĘ DLA NAUCZYCIELI
Czy można wyciągnąć ciekawe i wspólne wnioski z badań na temat uczenia się, które podejmowane są w różnych krajach świata, w różnych warunkach i różnych kulturach? Na rynku edukacyjnym ukazała się książka prof. Johna Hattiego pt. „Widoczne uczenie się dla nauczycieli”, która stanowi syntezę wyników ponad 900 badań na przestrzeni 15 lat, obejmujących miliony uczniów na całym świecie. Co faktycznie poprawia uczenie się w szkole? (Artykuły).
http://www.edunews.pl/system-edukacji/warto-przeczytac/3248-widoczne-uczenie-sie-dla-nauczycieli

@ O PRESTIŻU ZAWODU NAUCZYCIELA
Jak kształtuje się pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli na rynku pracy i w odczuciu społecznym? Jaki jest popyt na usługi nauczycieli i jak oceniane są ich kompetencje? Jakie znaczenie dla pozycji społeczno-zawodowej nauczycieli ma ustawa Karta Nauczyciela oraz działalność związków zawodowych? Jakie czynniki w opinii nauczycieli budują, a jakie obniżają prestiż zawodu nauczyciela? Prezentujemy wybrane wyniki badania jakościowego, które realizowane było przez Instytut Badań Edukacyjnych (Artykuły).
http://www.edunews.pl/system-edukacji/nauczyciele/3246-o-prestizu-zawodu-nauczyciela

@ WOLNIEJ Z TĄ EDUKACJĄ!
Uczenie się we własnym, spokojnym tempie, smakuje najlepiej i najlepsze przynosi efekty. Niestety współczesne systemy oświaty nie dają takiego komfortu. Krótkie lekcje, dzwonek, następna lekcja, dzwonek – uczeń pędzi do szkoły, aby zdążyć na pierwsze zajęcia, a potem goni z klasy do klasy, w pogoni za tzw. wykształceniem. Po lekcjach czeka go kolejne wyzwanie, aby zdążyć na zajęcia pozalekcyjne. Czy musimy uczyć się w szalonym tempie? (Artykuły).
http://www.edunews.pl/edukacja-i-rodzice/rady-i-inspiracje/3245-wolniej-z-ta-edukacja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz