piątek, 2 października 2015

Studenckie wspomnienia stażu we Francji

(W czasie wrześniowej konferencji na olsztyńskim zamku, fot. S. Czachorowski)

W tym roku odbyłem staż we Francji wśród znakomitych ludzi i nie spodziewałem się, że tak szybko po raz kolejny uda mi się z nimi spotkać. We wrześniu odwiedzili Olsztyn nie tylko po to by zwiedzać ale także po to by zacieśniać więzi między uczelniami i stowarzyszeniami. Dobre relacje, które obecnie panują wśród stowarzyszenia France-Pologne oraz Parc de La Brenne a naszą uczelnią, dają nam możliwość rozwoju. Nie chodzi tutaj o wpis do portfolio ale o kontakt z ludźmi, spojrzenie na świat z innej perspektywy, perspektywy mieszkańca z "zachodu". Poznałem tam wielu studentów, którzy na prawdę wiedzą po co studiują, bo widzą możliwości. Takie wyjazdy pomagają nam dostrzec to, co było jeszcze przed chwilą niewidoczne tzn. miejsca pracy, inny styl pracy inny sposób wykształcania przyszłych magistrów czy doktorantów oraz możliwości rozwoju.

Podczas kilku rozmów z kierownictwem stowarzyszenia pytano mnie jako studenta, czego byśmy oczekiwali od takich wymian (nie zawsze szło odpowiedzieć) ale zawsze krążyłem w wypowiedzi wokół tego, że chcemy się uczyć, chcemy się rozwijać, dostawać własne projekty i realizować własne pomysły.

Mam nadzieję, że refleksja z wyjazdu mimo, iż krótka zachęci was studentów o pytanie o wyjazdy i projekty międzynarodowe a mam też nadzieję, że im więcej będziemy o nie pytać tym więcej osiągniemy.

Cezary Odrzygóźdź

więcej zdjęć



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz