środa, 30 listopada 2011

Uczniowie w szklarni czyli co pozostało po Olsztyńskich Dniach Nauki

Co robią gimnazjaliści w uniwersyteckiej szklarni doświadczalnej oraz w specjalistycznym laboratorium? I dlaczego przychodzą na zajęcia prowadzone przez pracowników naukowych? Uniwersytet w wypełnianiu swojej misji upowszechniania wiedzy nie poprzestaje jedynie na jednorazowych akcjach. Wydział Biologii dobrze wpisuje się w te działania. Przygotowane pokazy i wykłady na Olsztyńskie Dni Nauki oraz Europejską Noc Naukowców spotkały się z dużym zainteresowanie także młodzieży szkolnej. A że noc trwała krótko a ciekawość świata jest wielka, to gimnazjaliści przychodzą na Wydział Biologii systematycznie i w ciągu całego roku. Na przykład 17 listopada 2011 r. w szklarni Wydziału Biologii odbyły się zajęcia przygotowane na prośbę uczniów z Gimnazjum nr 12 w Olsztynie, jako kontynuacja spotkań w ramach Olsztyńskich Dni Nauki. Temat zajęć przygotowanych i poprowadzonych przez mgr inż. Teresę Jagielską z Katedry Fizjologii i Biotechnologii Roślin obejmował:
1. Znaczenie wody w przyrodzie i jej parametry. Oznaczenie metodą kompleksometryczną ogólnej twardości wody pochodzącej z różnych źródeł.
2. Rola komputera klimatu w sterowaniu szklarnią oraz obejrzenie kolekcji roślin.

To nie koniec uczniowskiego podpatrywania nauki w uniwersyteckich laboratoriach. Już 15 grudnia br odbędą się kolejne zajęcia dla zaprzyjaźnionej z naukowcami grupy gimnazjalistów, tym razem będą oglądać rośliny pod mikroskopem oraz zwiedzą pracownię in vitro.

Dla szkoł, które w podobny sposób zechcą zaprzyjaźnić się z naukowcami Wydziału Biologii, niebawem będzie kolejna okazja. Na 13 stycznia 2012 r. zaplanowano kolejne wykłady i pokazy, tym razem w ramach ogólnopolskiej Nocy Biologów.

S.Czachorowski (fot. T. Jagielska)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz