środa, 15 października 2014

Blog wydziałowy jako metoda dydaktyczna


Niniejszy blog to coś więcej niż tyko serwis informacji o studentach (pracownikach, nauce itd.) i dla studentów (czy szerokiej, pozauniwersyteckiej publiczności). Intencją stworzenia i prowadzenia tegoż bloga jest nauka przez działanie i tworzenie sytuacji do uczenia się komunikacji w nauce i o nauce. Czyli kształcenie ważnych współcześnie kompetencji. Jest próbą tworzenia warunków do samorozwoju, do bezpiecznego i nieoceniającego "spróbowania się".

Tu nie "odpytujemy" lecz opowiadamy innym o naszych odkryciach, poszukiwaniach, przygodach naukowych. Tu wspieramy się. Tu stawiamy pierwsze kroki w przejrzystym komunikowaniu (upowszechnianiu wyników nauki). Komunikować można na różne sposoby, nie tylko tekstem.

Drodzy studenci kształcenia formalnego i pozaformalnego - czujcie się podmiotem a nie przedmiotem edukacji i partnerami w poszukiwaniu prawdy o świecie a potem opowiadania o swoich odkryciach, nawet najmniejszych. Wobec przygody odkrywania wszyscy jesteśmy jednakowo niewiedzący.

Zaczął się kolejny rok akademicki. Tradycyjnie zapraszam do współpracy: do pisania, ilustrowania jak i współredagowania niniejszego bloga zespołowego, do organizowania spotkań w ramach kawiarni naukowej. Nauka to także współpraca  (praca zespołowa). A te kompetencje na pewno przydadzą się w późniejszej aktywności zawodowej.

Zapraszam do współpracy zarówno studentów (pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia), słuchaczy studiów podyplomowych jak i pracowników oraz osoby spoza uniwersytetu. Stopka redakcyjna pomieści wiele nazwisk.

Stanisław Czachorowski
(stanislaw.Czachorowski@uwm.edu.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz